Epesi en BenP bundelen krachten in SatisfITeers

B en P – experts in ICT en kantoor – en Epesi – the software innovation factory – hebben besloten hun krachten te bundelen. Om de samenwerking vorm te geven, hebben zij SatisfITeers opgericht, een IT-groep waaronder de twee bedrijven als aparte labels hun klanten blijven bedienen. In dit artikel vertellen Erik de Rechter, eigenaar van B en P en Bart de Ruijsscher, eigenaar van Epesi hoe zij met SatisfITeers meerdere disciplines bij elkaar brengen en van traditionele barrières kansen maken.

Nog meer toegevoegde waarde

Erik: ‘Zowel B en P als Epesi is werkzaam in de ICT-branche, maar binnen een heel ander domein. B en P focust veel meer op de moderne kantoorautomatisering, terwijl Epesi heel sterk is in innovatie en softwareontwikkeling. Door verder te gaan onder het overkoepelende SatisfITeers, kunnen we elkaar flink versterken, op alle vlakken. Dankzij de kennis en expertise die er in het team van Epesi is, kunnen we veel meer de diepte ingaan als we onze klanten willen helpen met het slimmer maken van hun bedrijfsprocessen. Zo kunnen we nog meer waarde toevoegen aan de tools die we als B en P al beschikbaar stellen, en oplossingen aanbieden die een gemiddelde werkplek- of netwerkbeheerder niet kan aanbieden. Bepaalde oplossingen die standaard niet bestaan, kunnen we nu maken. Ook zien we dat bepaalde oplossingen die op dit moment worden aangeboden veel te duur of omslachtig zijn, terwijl onze klanten iets simpels zoeken. Nu kunnen we, samen met Epesi, de meest optimale oplossing aanbieden.’

Complementaire teams

Bart: ‘Wij zijn fan van de oplossingen van Google. Hoe goed die ook zijn, veel bedrijven werken met Microsoft, daar ontkomen we simpelweg niet aan. Door samen te werken met B en P hebben we ook toegang tot dat stuk van de markt. Bovendien is ons vakgebied voortdurend in ontwikkeling, maar veel automatiseerders blijven eigenlijk een beetje stilstaan. Kijk alleen al naar de cloud, dat vereist net weer andere skills dan wat we vroeger gewend waren. De teams van B en P en Epesi zijn complementair en ons portfolio - met focusgebieden als innovatie, security en samenwerking - is continu in ontwikkeling. Zo kunnen we met een groter team meer klanten blij maken.’

Zowel maatwerk- als standaardoplossingen

‘Onze samenwerking zorgt voor een stuk synergie’, vervolgt Thijs de Groote, general manager van B en P en nauw betrokken bij de oprichting van SatisfITeers. ‘In deze fase kunnen we een paar mooie stappen maken, als we vijf jaar wachten, dan zijn we te laat. Over vijf jaar ziet de wereld er weer heel anders uit dan nu. Als je dan nog niet hebt doorgepakt op het gebied van innovatie, dan heb te lang stilgezeten. Als SatisfITeers kunnen we met een andere blik kijken naar de implementatie van innovatieve tools en zijn we in staat maatwerkoplossingen te maken die bedrijfsprocessen ondersteunen. Samen hebben we een breder portfolio aan tools waar onze klanten van kunnen profiteren en kunnen we nog meer op strategisch niveau meedenken met onze klanten als het gaat om digitalisering en bundelen we onze kennis op gebied van security.’

Van klantbeleving naar medewerkersbeleving

‘Dankzij de ervaring die Epesi heeft opgedaan bij een organisatie als ING Nederland, maar ook bijvoorbeeld met de Zeeuwse topkok Sergio Herman in zijn toenmalige driesterrenrestaurant Oud Sluis, weten we alles over klantbeleving’, zegt Bart. ‘Die ervaring nemen we mee naar de belevingswereld van de medewerkers. Want blije medewerkers zijn onbetaalbaar, daar schreven we al eerder een blog over. In de krappe arbeidsmarkt van vandaag de dag wil je er als werkgever alles aan doen om je talenten te behouden. Moderne tools helpen daarbij.’

Meer weten?

Ben je benieuwd wat wij als SatisfITeers voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op via contact@satisfiteers.nl of geef ons een belletje op 0118-613220. Benieuwd wat we nog meer te vertellen hebben? Volg dan onze LinkedIn-pagina en laat je inspireren.

Vorige
Vorige

SatisfITeers steunt ondernemers getroffen door oorlog in Oekraïne

Volgende
Volgende

Verbeteren zonder te veel consultants? Het kan!