‘Ze denken mee tot in de haarvaten, dat vind je echt niet bij elke partij.’

‘Beleving is alles, groei met richting’, dat is het motto van Growpromoter, experts in marktonderzoeksystemen waarmee je de beleving van je klanten en medewerkers kunt meten. Hans Schut, managing director en mede-oprichter van GrowPromoter, kwam begin 2013 met het idee voor een slimme SaaS-dienst. Maar met een idee heb je nog geen oplossing. Door met Epesi aan tafel te gaan, kwam die slimme oplossing er.

Dit moet slimmer kunnen

Het idee ontstond toen ik als Program Manager Customer Centricity een interim opdracht deed voor een grote mobiliteitsexpert met veel dochterondernemingen in z’n portefeuille. Ik had de opdracht om de klantgerichtheid te bevorderen. Daarvoor hadden we een meetinstrument ingekocht bij een grote, gerenommeerde partij. Een mooie oplossing, maar voor elke wijziging moest er een programmeur aan de slag. En dat terwijl eigenlijk alle dochterondernemingen soortgelijke vragen wilde stellen. Dat was een reden voor mij en mijn compagnon Rogier Taylor om eens om de tafel te gaan zitten: dit moet slimmer kunnen. Sneller, efficiënter, klantvriendelijker. Een probleempje: wij kunnen geen code schrijven. In onze zoektocht naar een partner kwamen we bij Epesi terecht.

Onderscheidend

We zochten een laagdrempelige oplossing in de vorm van een SaaS-dienst, die eenvoudig is in het gebruik en qua kosten past bij het mkb. Ons idee was dat als wij een propositie konden neerzetten die interessant is voor het mkb en minimaal de kwaliteit heeft van de bestaande oplossingen in de markt, de grotere ondernemingen ook binnen ons bereik zouden komen. We wilden echt een soort ‘All-you-can-eat-model’, waarbij je niet apart hoeft te betalen voor elke wijziging. We wilden onze klanten een bewezen format aanbieden, die tegelijkertijd veel speelruimte biedt om vragen en antwoorden eenvoudig naar je eigen hand te zetten. Ook moest het platform slimme interactieve dashboards bieden, waarmee je direct inzicht hebt in de klant- of medewerkersbeleving en waarmee je gericht kunt sturen op verbetering. Met zo’n betaalbare SaaS-oplossing zouden we ons echt kunnen onderscheiden in de markt.

Hang naar perfectie

Een idee hadden we dus wel. Nu nog de uitvoering. Wat dat betreft waren we bij de juiste partij aan tafel gekomen. Terwijl je praat, zie je bij Bart en zijn team de raderen gaan draaien. We hadden direct het gevoel dat ze ons begrepen. Wij zijn experts in belevingen, en dat is precies waar ze bij Epesi ook voor uit bed springen. Je voelt gewoon hun hang naar perfectie en dat is fijn, dat je daarin op een golflengte zit. Zij wisten onze ideeën heel goed te vertalen naar een oplossing. Daarbij denken ze echt mee. Het is geen kwestie van ‘u vraagt, wij draaien’, nee, ze vragen echt door, graven nog net even twee spades dieper. Weet je zeker dat je het zo wil? Wat als we het zo doen? Als je dat eens omdraait, dan kost het de helft en bereik je meer. Zo zochten ze echt naar dé perfecte oplossing die helemaal bij ons zou passen.

Innoveren the Epesi way

Die oplossing was niet meteen helemaal kant en klaar. Daar is gaandeweg nog wel wat aan bijgeschaafd. Dat verliep heel natuurlijk. Als start-up, wat wij toen waren, zoek je een partij die wendbaar is, snel. Dan ben je bij Epesi aan het goede adres. Zij noemen dat ‘innoveren the Epesi way’. Samen is het kernwoord. Wij hebben de kennis van de business, zij voegen daar hun laagje magie aan toe, en zo hebben we samen iets heel moois neergezet. Samen zijn we verbonden aan ons succes.

Diversiteit

Want een succes is het geworden. Inmiddels hebben we een hele rits van bedrijven en organisaties aan onze klantenkring mogen toevoegen, van zorg tot non-profit en van mkb tot grootbedrijf. Allemaal zijn ze op zoek naar enthousiaste klanten en medewerkers. Wat dat betreft maakt het niet uit of je een ziekenhuis bent of een bouwmarkt. Die diversiteit maakt het werk voor ons zo leuk. Werken met een overheid is totaal anders dan het snelle wereldje van de telecom, bijvoorbeeld. Ieder bedrijf, elke branche, heeft z’n eigen wensen en eisen. Daar kunnen we allemaal invulling aangeven. Als we zeggen dat onze oplossing slim is, bedoelen we ook echt slim.

Leg je wildste dromen op tafel

Wat ons aanspreekt aan Epesi, is dat het allemaal start met meedenken. Of je nu al een redelijk vastomlijnd plan voor ogen hebt, zoals wij, of dat je ergens een sluimerend idee hebt, dat maakt niet uit. Ga eens met het team aan tafel en vertel hoe jouw ideale wereld eruitziet. Denk niet in oplossingen, maar leg gewoon je wildste dromen op tafel. Dat is hoe innovatie tot stand komt en dat begrijpen die Zeeuwen als geen ander. Ze denken mee tot in de haarvaten, ze gaan samen met jou de uitdaging aan en voelen een gezamenlijk eigenaarschap. Dat vind je echt niet bij elke partij.

Ook eens aan tafel?

Als je denkt dat slimme automatisering een oplossing voor jouw idee kan zijn, maar je weet nog niet precies hoe? Kom ook eens praten. Neem gerust contact met ons op via bart@epesi.nl of bel naar 0118-613220. We gaan graag eens met je om de – virtuele – tafel om af te tasten of we onze waarde aan jouw idee kunnen toevoegen.

Vorige
Vorige

Digitaliseren? Zet je retail-pet eens op

Volgende
Volgende

Google Chromebooks 10 jaar! Een decennium gebruikersgemak