‘We zijn er voor elkaar en voor de klant’

Quintin van Dijk werkt al bijna negen jaar voor Epesi, waarvan het laatste jaar als coördinator operations. In deze blog vertelt Quintin over zijn werk bij Epesi. Waarom wordt hij blij van het begeleiden van stagiairs, wat is zijn rol bij Stichting Repair Café in Middelburg en hoe ziet hij zijn toekomst?

Beheer met een brede blik

Toen ik bijna negen jaar geleden bij Epesi kwam werken, begon ik als applicatieontwikkelaar. Al vrij snel maakte ik de stap naar het beheren aan systemen en netwerken. Die achtergrond als applicatieontwikkelaar maakte dat ik met een iets bredere blik naar beheer kon kijken dan de gemiddelde student na een opleiding IT-beheer. Een jaar geleden heb ik de stap kunnen maken naar coördinator operations. Ik zorg dat alle projecten goed blijven lopen, met name bij de grotere klanten zoals ING, maar zorg ook dat de monteurs met de juiste spullen op de juiste plek op de juiste tijd verschijnen. Sinds Epesi en B en P nauw zijn gaan samenwerken, kijk ik ook of we misschien medewerkers vanuit Epesi bij B en P in kunnen zetten en vice versa. Daarnaast ben ik stagebegeleider voor leerlingen die van de IT-beheeropleiding komen. Vorig jaar hadden we drie stagiairs. Eén ging verder met z’n opleiding en twee zijn hier blijven werken.

Voor elkaar en voor de klant

Het is al even geleden dat ik bij Epesi begon, maar ik merkte al in mijn periode als stagiair dat we hier alles doen voor een zo tevreden mogelijke klant. En dat doen we echt samen. We weten wat we aan elkaar hebben en dat iedereen die extra stap zet voor de klanten. Als dat een keer niet zo is, kunnen we elkaar daar ook op aanspreken. Daar is de sfeer goed genoeg voor. Dat waardeerde ik altijd al aan Epesi, en dat voel ik nu ook bij SatisfITeers. We zijn er voor elkaar en voor de klant.

Repair Café Middelburg terug op de kaart

Ik doe ook vrijwilligerswerk bij het Repair Café in Middelburg. Repair Cafés is een wereldwijde beweging die gratis toegankelijke bijeenkomsten organiseert die draaien om (samen) repareren. Er zijn vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en zelfs in India en Japan. De vestiging in Middelburg was langzaam aan het doodbloeden: soms was om de drie weken een bijeenkomst, dan weer een tijdlang niet. Kortom, het kwam niet echt van de grond. Toen heb ik zes jaar geleden, samen met mijn familie Repair Café Middelburg weer op de kaart gezet. Inmiddels zijn we met veertig vrijwiligers en is er weer elke twee weken een bijeenkomst. Gelukkig vinden ook mijn collega’s dit een belangrijk maatschappelijk initiatief. Zo’n zeventig procent van de spullen die worden aangeboden kunnen we repareren. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar het is ook een mooie manier om mensen met een kleine beurs te helpen. Onlangs heb ik met Bart om tafel gezeten om te kijken wat wij als SatisfITeers bij kunnen dragen. Zo zijn er bijvoorbeeld nog veel papieren formulieren, die zouden we kunnen digitaliseren.

Niet managen om het managen

Ik zou heel graag nog meer willen doen met het begeleiden van nieuwe mensen in de markt. Stagiairs kunnen zo veel bijdragen, die moet je niet laten stofzuigen of andere ‘domme’ klusjes laten doen. Als je ze goede begeleiding biedt, kunnen ze echt bijdragen aan je bedrijf. Waardevol voor ons én voor hen. Ik zie mezelf ook wel in een soort accountmanagerrol, maar dan wel met een been in de operatie. Die twee dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, wat mij betreft. Je kunt niet praten over wat je als bedrijf doet, als je er zelf niet bij betrokken bent. Managen om het managen, daar hou ik niet van.

Old skool

In mijn vrije tijd ga ik er graag op uit met mijn vrouw of met anderen om te geocachen. Geocaching is een wereldwijde schattenzoektocht op basis van GPS-coördinaten. Het is een leuke manier om nieuwe plekken te bezoeken waar je anders niet zo snel zou komen. Dat is voor mij de voornaamste reden, niet om hoog te scoren op allerlei ranglijsten. Regelmatig neem ik dan ook mijn fototoestel mee om mooie plaatjes te schieten. Als het echt slecht weer is, hou ik wel van een serietje bingen of een spelletje spelen. En het zal je misschien verbazen, maar dat hoeft van mij niet per se een virtueel spel te zijn, ik hou ook wel van een old skool bordspelletje.

Meer weten?

Benieuwd hoe het is om samen met Quintin en zijn collega’s samen te werken? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op via contact@satisfiteers.nl of geef ons een belletje op 0118-613220. Benieuwd wat we nog meer te vertellen hebben? Volg dan onze LinkedIn-pagina en laat je inspireren. Benieuwd naar onze vacatures? Check dan de website.

Vorige
Vorige

Geen – goed – ICT-personeel? Denk eens om!

Volgende
Volgende

Pas op voor de IT-narcist!