‘Er is niemand hier die je handje vasthoudt’

Het is alweer bijna twee jaar geleden dat Mohamed Salim als stagiair binnenkwam bij Epesi. Al snel was hij volwaardig lid van het team en inmiddels werkt hij als supportengineer. In deze blog vertelt Mo meer over zijn werk bij Epesi en wat hij merkt van de samenwerking met het team van B en P onder de vlag van SatisfITeers. Waar wordt hij blij van en hoe ziet hij zijn toekomst? En is daarin een rol weggelegd voor zijn breitalent?

Nederlands als eerste taal

Mijn volledige naam is Mohamed, maar iedereen kent me als Mo. Ik ben geboren en getogen in Saoedi-Arabië, maar verhuisde in 2009 met mijn moeder en twee zusjes naar Nederland. Mijn vader volgde al snel. Als negenjarige was ik al snel ingeburgerd, en hoewel ik nog steeds Arabisch spreek, lees en schrijf, is het Nederlands inmiddels mijn eerste taal, net als bij mijn zusjes.

Niemand die je handje vasthoudt

In de laatste maanden van mijn opleiding als systeembeheerder kwam ik als stagiair bij Epesi terecht. Ik wilde niets liever dan mijn school afmaken en aan het werk. Na twee maanden was het zo ver, mijn diploma had ik op zak en ik kreeg een vaste baan aangeboden bij Epesi. Vanaf dag één heb ik me volwaardig lid van het team gevoeld. Al tijdens mijn stageperiode werd ik echt serieus genomen, dat is heel belangrijk voor me. Niemand hier die je handje vasthoudt. Natuurlijk, als je hulp nodig hebt, kan je altijd aan de bel trekken, maar het is niet zo dat er voortdurend iemand over je schouder meekijkt of alles wel goed gaat.

Blije klant

Als supportengineer neem ik de telefoon aan en sta ik klanten te woord. Ik achterhaal met welk probleem ze zitten en zoek naar een oplossing. Het is heel fijn om aan het eind van het gesprek een blije klant aan de lijn te hebben die weer verder kan met zijn werk. Daar doe je het toch voor.

Broekie

Er is een hele leuke sfeer, hier bij Epesi, maar ook bij B en P. In mijn ogen zijn de meesten in ons team wel al aardig op leeftijd – sorry collega’s! –, maar zij zien mij natuurlijk als broekie. Ondanks het leeftijdsverschil kunnen we hartelijk lachen om dezelfde moppen en grappen. En ik leer veel van ze, ze hebben stuk voor stuk een enorme berg ervaring. Op elke vraag die ik stel krijg ik een serieus antwoord, domme vragen bestaan hier niet. Toen ik van school kwam, maakte ik me wel zorgen. Hoe ga ik de werkende wereld in als ik geen ervaring kan opbouwen? Dat is reuze meegevallen. Als ze hier maar zien dat je zelf heel graag wil, dan helpen ze je aan alle kanten. Voorlopig ben ik vooral heel druk met ervaring opdoen, maar als ik vooruitkijk, zie ik mezelf wel in zo’n soort rol als die van Quintin, onze coördinator operations. Soms, als hij op vakantie is, mag ik een beetje in zijn schoenen staan en vergaderingen begeleiden. Ja, dat lijkt me wel wat.

Van bank tot boer

Het is heel cool om te zien hoe Epesi en B en P samenwerken. Wij bij Epesi zijn vooral sterk op het gebied van innovatie en softwareontwikkeling. B en P focust juist heel erg op moderne kantoorautomatisering, voor allerlei organisaties, van groot tot klein. Dat brengt een mooie en diverse mix en daar leren we allemaal weer van. Het is heel anders werken voor bijvoorbeeld een klant als ING, dan voor een kapperszaak of voor een boer die het land niet op kan omdat zijn systemen het niet doen.

Lekker breien

In mijn vrije tijd hou ik – zoals elke IT’er – van een potje gamen. De beroemde schietspellen of een voetbalsimulatiespel als FIFA, dat zijn mijn favorieten. Sinds de coronapandemie wandel ik ook graag, met mijn verloofde. Tijdens corona heb ik heel wat rare dingen uitgeprobeerd. Zo ben ik bijvoorbeeld gaan breien. Maar dat project beschouwde ik al snel als mislukt. Wel jammer, het lijkt me mooi om voor de koude dagen die gaan komen je eigen deken te kunnen breien. Schaken, dat heb ik ook een blauwe maandag geprobeerd, maar dat is veel te ingewikkeld, ik hou het wel bij m’n Playstation, dat ligt me stukken beter.

Meer weten?

Benieuwd hoe het is om samen met Mo en zijn collega’s samen te werken? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op via contact@satisfiteers.nl of geef ons een belletje op 0118-613220. Benieuwd wat we nog meer te vertellen hebben? Volg dan onze LinkedIn-pagina en laat je inspireren. Benieuwd naar onze vacatures? Check dan de website.

Vorige
Vorige

Hebben jouw medewerkers ook last van digitale bezorgdheid?

Volgende
Volgende

Met deze digitaliseringstermen begin je goed voorbereid aan 2023